Halfway to The Stars...

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷ ق.ظ

نه نه نه نه

بزرگترین ضعف من توی زندگی این بوده که "نه" گفتن برام سخت بوده، همیشه به این فکر کردم که طرف مقابل رو ناراحت نکنم، امروز آقای ایکس میخواست منو برسونه خونه و این کار رو از روی لطفش داشت انجام میداد، من نتونستم بگم نه چون به نظرم توهین بود به طرف مقابل... موقع خداحافظی آقای ایکس دستشو دراز کرد دست بده و من هیچ حس نزدیکی نسبت بهش نداشتم، توی حریم امن من نبود و حتا تفکراتش خیلی با من فرق داشت، ولی به خاطر این که زحمت کشیده بود و منو توی بارون و برف رسونده بود و به خاطر این که بهش بی احترامی نشه باهاش دست دادم...

اون موقع که داشتم دستمو داشتم دراز میکردم به این فکر میکردم که اگه بگم نه یه برچسب "دگم مذهبی" میخورم، من مشکلی از نظر مذهبی با دست دادن ندارم اما نه با هر خری! همیشه از این بدم میومده که مذهبو به رفتار من ربط بدن، این برچسب هایی که ممکنه آدم بخوره باعث میشن خودت نباشی و از اینکه توسط بقیه قضاوت شم بدم میاد، فک کنم دلیل اصلی این ناتوانی در قاطعانه "نه" گفتن همین قضاوت بقیه س، همیشه دوست داشتم توی نظر بقیه آدم نایسی باشم و دیگرانو ناراحت نکنم که این منجر میشه کارایی بکنم که با عقلم یا احساسم جور در نمیاد، من به اون آدم حس محرم بودن نداشتم ولی یک ساعت تو ماشینش نشستم و برای این که برچسب بیشعور بداخلاق نخورم باهاش گفتم و خندیدم و آخرش هم بر خلاف میل قلبیم گذاشتیم دستمو بگیره

از خودم ناامیدم که چرا نمیتونم قاطعانه "نه" بگم

+وقتی دختری که دانشحوی پزشکیه بهت برمیگرده میگه من حاضر نیستم زیر دست جراح زن برم چه حسی پیدا میکنی و چی میگی؟! نمیدونم این همه بی اعتمادی از کجا میاد، چرا باید ما زن ها نسبت به جنس خودمون انقدر بی اعتماد باشیم؟


موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۵
نی لو

نظرات  (۱۱)

مشکل از همونجا شروع میشه که میخوایم همیشه آدم خوب و نایسی باشیم، واسه مهربون بودن با بقیه به خودمون بد میکنیم.
ولی میدونی نیلو فک کنم همین که میدونی این مشکل نه گفتن رو داری و تو شرایطی که پیش میاد یادش بیافتی و تمرین وتمرین و تمرین که همون یه کلمه رو از زیر زبون خودت بکشی بیرون و بگی "نه"  به تدریج بهتر میشه اوضاع
البته میدونم حرف زدن ازش خیلی اسون‌تره تا عمل،ولی نشدنی نیست

پاسخ:
یاسی یه کم پیچیده س، من خیلی جاها قاطعم، راحت حرف میزنم 
منظورم اینه میتونم نه بگم ولی نمیخوام طرف دید بدی داشته باشه نسبت بهم، مشکل اهمیت آدماس، اصلن نمیخوام توی دید کسی بد باشم
مشکل همون نایس بودنه س :|
۲۵ بهمن ۹۵ ، ۱۳:۲۲ 🍁 غزاله زند
سعی کن به چیزایی که نمیخوای،نه بگی.تمرین کن ;) 
درباره‌ی اون دیدگاهه مسخره راجع به جراحی توسط یک زن،فقط باید گفت این تبعیض جنسیتی مزخرف‌ترین تبعیضیه که میشه لمس کرد.البته برای خانم‌ها.
اگه کسی مخالف عمل شدن زیر دسته به خانمه،باید اون خانم کوتاه نیاد و به حرف بیمار گوش نده و در مواردی شاید لازم باشه خودش رو به هر طریق به بیمارش ثابت کنه و بگه که طرز تفکرش خیلی قدیمیه و امروزه کمتر کسی همچین دیدگاه چرتی داره! در کل عصبانی‌کننده‌ست :/ 
پاسخ:
اون مسخره ترین دیدگاهی بود که شنیدم تا به این لحظه! اونم نه از یه آدم معمولی! یه دانشجوی پزشکی که قراره خودش فردا پزشک بشه!
نمیزونم شایدم fact عملی باشه، میگفت از هر ۱۰تا جراح مغز زن، ۳ تا خوب درمیاد و از هر ۱۰ تا مردش، ۸ تا
بذار تحقیق کنم بیشتر خبر میدم :دی
۲۵ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۳۸ •✿ آرورا ✿•
اگه به چیزی که باورش داری عمل کنی هر برچسبی هم بزنن برات مهم نیست... مثلا برچسب محبوب من دگم مذهبیه :))
پاسخ:
آره، راست میگی!! من چرا حال نمیکنم با این که متفاوت بهم نگاه شه؟!
اصن لذت بخشه واقعن، راست میگی!
ممنون کلی، به یه دید دیگه دارم نگاه میکنم به داستان!
اتفاقا این که اینجا بهش نه نگفتی و اگه بعدا بخوای بگی و دست ندی بیشتر اذیت کننده خواهد بود براش. حالا جدای از اینکه صحیح نیست آقایون برای دست دادن پیش قدم شن اونم نسبت به خانومایی که تا حالا برخوردی باهاشون نداشتن. ولی خب اگه آدم متشخصی باشه وقتی منطقی دستش رو رد کنی مطمئن باش ناراحت نمی شه. مگه اینکه بخوای برخورد تندی کنی و ...

پس بدون همیشه نه نگفتن باعث نایس دیده شدن هم نمیشه. که کلا آدم باس خودش باشه.
پاسخ:
این دفعه بگه اصن باهاش نمیرم خونه، 
آره آدم باید خودش باشه نه اینکه به خاطر بقیه ماسک بزنه :(
به نظر من باید میگفتی که نمیتونم دس بدم. میدونم سخته ولی باید خیلی با ملایمت و آروم بهش میگفتی که نمیتونی دست بدی. هیچ پسر باشعوری از این حرف ناراحت نمیشه و بهت برچسب نمیزنه. اگرم برچسب بزنه نباید برات مهم باشه. 
پاسخ:
حق با توئه کاملن، دفعه بعدی جبران میکنم :دی
ول کن اصلا این برچسب ها رو ... اصلا بهت بگه دگم مذهبی.. چه فرقی تو زندگیت داره ... جلوی قضاوت مردم رو نمیشه گرفت . بذار هر جور میخوان فکر کنن... البته میدونم سخته !
منم با این که میخوام همیشه خوب باشم مشکل دارم :/

+ متاسفانه منم خیلی جاها به صورت ناخودآگاه این تفکر تبعئض آمیز رو دارم! واقعا باید حل بشه
پاسخ:
+چرا آخه؟! مثلن در چه موردی فک میکنی زن ها پایین ترن از مردا؟
فرقی نداره، هیچ فرقی نداره، اصن اون آءم مهم نیست اما تایید بقیه خوشحال کننده س متاسفانه... باید روی عزت نفسم کار کنم فک کنم :|
که خودمو اونقدر بالا ببینم که نظر اون آدم هیچ ارزشی برام نداشته باشه
منم همین مشکلو دارم.بلد نیستم بگم نه
اما خیلی وقته دارم تمرین میکنم و خیلی پیشرفت کردم

:||
پاسخ:
آفرین!
منم قول میدم پیشرفت کنم :دی
(-: به شدت راحت میتونم نه بگم...ولی خب خیلی سخته این مدلی یکم کار کن رو خودت نی لو...بیخیال برچسبای بقیه بزار هرجور راحتن فکر کنن تو مسول افکار بقیه نیستی
پاسخ:
آره شناختمت دیگه :))
آی ویل دو مای بست
۲۶ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۲۳ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
قرار نیست بخاطر اینکه کسی رو ناراحت نکنیم یا برچسب خاصی بهمون نزنند،بر خلاف میل باطنی و اعتقاداتمون رفتار کنیم. این وسط با رفتارمون شاید خودمون رو ناراحت کنیم.
پاسخ:
آره دیگه، خودمو ناراحت کردم :( 
حواسمو جمع میکنم دفعه بعد
اون مورد اخری که تو پست اشاره کردی ... میدونی نمیدونم از کجا و کی ولی منم تو ناخوداگاهم همینطورم،بعد به محض اینکه تو ذهنم رو بیاد سرکوبش میکنم و وبا دلیل و منطق به خودم میفهمونم بی اساس و نادرسته و باید اصلاح بشه ولی خب پیش اومده! نمیدونم از کجا...

یه عملی میخواستم بکنم زیبایی اینا بود:))، بعد یکی از یه دکتر خانم اسم برد،نرفتم ببینمش حتی،واقعا این احساس درونی بود که درصد خرابکاری خانومه بیشتره ! خیلی بده، خیلی ... و ازش شرمندم
باید درستش کنیم پیش خودمون

پاسخ:
چرا آخه؟؟؟
ما خودمون از خودمون حمایت نکنیم کی قراره حمایت کنه؟
من به عنوان نماینده ای از مهندسای دانشگاه خودمون دارم به چشم خودم میبینم دخترا خیلی بهتر از پسران، شاید باورت نشه...

احسنت این جمله اخری عالی بود 
پاسخ:
:)) چشماتون عالی میبینه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی