Halfway to The Stars...

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸ ق.ظ

آش شله قلمکار- سه

+تو مترو یه دختری کنارم نشست، ۱۹۸۴ تو دستش بود و من هم داشتم تسلی بخشی های فلسفه رو میخوندم، شروع کرد به حرف زدن در مورد کتاب من و اینکه چقدرررر این کتاب رو دوست داشته و فقط ۱۰ دقیقه داشتیم درمورد خفن بودن این کتاب حرف میزدیم (تموم که بشه حتمن حتمن معرفی میکنم) بعدش یه لیست ردوبدل کردیم از کتاب هایی که خونده بودیم و احتمال میدادیم اون یکی دوست داشته باشه، برام خیلی جالب بود که به همین سادگی آدم ها توی دنیای همدیگه راه پیدا میکنن، مطمئنم بلاگر بود اما ازش نپرسیدم! احساس میکردم لحن حرف زدنش رو میشناسم، خلاصه اگه یکی از شماها بودین بگین :دی

++یکی از بزرگترین نعمت هایی که خدا بهم داده دوست خوبه! شکر، شکر، شکر... دوست های خوب ناجی آدمن، میکشنت بیرون از توی سیاهی، برت میگردونن به مسیر اصلیت

+++بهش گفتم نه، دردم نیومد با اینکه میدونستم برای اون خیلی درد داشته و ازین بی حس بودنم ناراحت میشم خیلی وقتا... بعد فکر میکنم حقم بوده تمام اون اتفاقا

++++یکی از بزرگترین رمزهای موفقیت آدم ها اینه که توی یک community عضو باشن، چه در دوره مدرسه (انجمنی، تیم ورزشی چیزی)، چه در دوره دانشگاه، چه بعدترها! مهم نیست چقدر سر آدم شلوغه، این یه بایده!

+++آدم های خوب هنوزم پیدا میشن، اونایی که با یه لبخند امیدوارت میکنن دوباره پاشی و بجنگی

++میگفت هرکی بخواد بره راهشو پیدا میکنه، هرکی بخواد بمونه جاشو! میگفت آدمی که میره همون آدمی نیست که قبل رفتن بوده، حرفاش عوض میشه، برای اینکه عذاب وجدانشو کم کنه به خودش دروغ میگه، راست میگه شاید، اگه قرار بود جایزه جمله های فلسفی-عاشقانه-به فکر فروبنده-میخکوب کننده-داغون کننده-حتا تا سالها خرکننده رو به یکی بدن اون "تو" بودی، دوباره برمیگردم به فاز فراموشی و میسپرم دست خدا

+اون یکی میگفت اگه نیتت از کارهایی که میکنی خدا نباشه شرک عملیه، با این اوصاف فک کنم توی بهشت ۱۲۴۰۰۰ تا پیامبرش نشستن با ۱۲ تا امام فقط، ما مشرک ها رو هم از کله میکنن تو آتیش بعد فرومون میکنن تو آب یخ، واقعن معیار سنجش خدا چیه؟ این خدا با خدایی که من میشناسم خیلی فرق داره، حقیقتن همیشه مشکلم این بوده نه توی جمع مذهبی خفن ها راحت بودم نه بی اعتقادها...

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۶
نی لو

نظرات  (۱۴)

بی صبرانه منتظر کتاب هستم :)

حقیقتا فک کنم این درد خیلی از ماهاس که نه تو جمع مذهبیا احساس خوبی داریم
و نه بی اعتقادها
یه جور افراط عجیبی تو جفت طرف هست :|
پاسخ:
خودمم بی صبرانته منتظرم به فصل های آخرش برسم!

چرا واقعن؟! آدم های متعادل خیلی کمن...
_ چه خوبند این دوستی های یهویی :)
_ و دوست خوب نزدیک نه تنها خوبه که لازمه! قدرش رو بدون.
_ رو راست بودی با خودت که گفتی درد نکشیدی؟
_ وای وای وای این از بزرگترین علایق منه که زیاد جامه ی عمل نپوشیده...
_ صد در صد پیدا می شن...
_ من نمی تونم این کار رو کنم و خودم رو توجیه کنم و چقدر بدم می آد طرفم این کار رو کنه. پایان رابطه پذیرفتنش برام قابل حصوله اما این رفتار نه. خیلی آزارم می ده...
_ خب همه ی ما قطعا شرک توی رفتار و اعمالمون بوده. اما خب خدا می بخشتش چون حق خودشه. اما وای از حق الناس. اونه که اون دنیا بیچارمون می کنه...
پاسخ:
-خیلی خیلی!
-آره ،خیلی قدر دون تر شدم جدیدن
-آره متاسفانه!
-جامه عمل بهش بپوشون :دی سخته ولی از یه جایی باید شروع شه
-بعضی وقتا آدم اندر عوضی میبینه که یادش میره آدم خوبم هست هنوز
-طرفم دروغ نمیگه، مشکلم اینه که دلیل هاشو نمیفهمم و چون بقیه هم نمیفهمن میگن دروغ میگه، اما آدمی کی جداقل من میشناختم راستگوترین راستگوی جهان بود، ممکنه این همه تغییر؟!
-اره راست میگی، مشکل ما اصن تو این قسمت نیست!
و البته باید بگم منم نه تو جمع لامذهبا راحتم و نه مذهبیا.. 
پاسخ:
مثکه مشکل مشترک همه س!
اجتماعی بودن خیلی مفیده اما اعتقادی به اینکه برای موفقیت باید تو اجتماعات قرار بگیری ندارم، اتفاقا اکثر آدمهای موفق تابو شکن بودن و کاری رو کردن که بقیه مردم نمیکردن ... مگر اینکه موفقیت مدنظر من با اونی که مدنظر شماست فرق بکنه :)
پاسخ:
نه من اصلن به بخش موفقیتش کاری ندارم،
منظور من اینه که من یه شغلی دارم که مسیر اصلی زندگیمه، اما کافی نیست، حتمن باید کنارش عضو مثلن گروه کوهی، گروه شعرخوانی ای چیزی باشم چون این بخشه که حال منو پیوسته خوب نگه میداره
چ خوب که دوستای این شکلی داری :)
  
و قسمت اعتقاد مذهبی رو منم شبیه تو هستم. 
اصلا به نظرم دین گریزی و تنفر از اعتقادات مذهبی مثل اعتقادات مذهبی شدید، یه جور تعصب بی خوده!
پاسخ:
خدا رو روزی هزار باز شکر میکنم، اگه نبودن من الان گم کرده بودم خودمو...

به نظر من این دین گریزی هم نتیجه افراط آدمای متعصب و دگم مذهبیه، وگرنه هم بخشی از فرهنگ ماست و هم به نظر من خیلی واضح و راحت میشه خدا رو دید، با استدلال و این داستان هام قابل اثباته!
دوست خوب عشقه^_^
پاسخ:
خیلی پری، خیلی :)
توام عشقی :**
به شدت با حرفات موافقم، بودن توی یه گروه یا اجتماع خیلی توی روحیه آدم تأثیر داره. الان من دو ماه هست که کلاس نمیرم، تأثیر منفی ش روی روحیه م رو حس میکنم. 
از مدل پی نوشت تات خیلی خوشم اومد : دی 
+ ... ++ .... +++ .... ++++ ... +++ .... ++ ... + 
پاسخ:
آره، من اگه درمورد یه چیز یه ذره پشیمون باشم اینه که به طور سطحی وارد این گروه ها شدم، نه عمیق
آره، مشکل اینه فقط باید تعدادشون فرد باشه! واسه تعداد زوج جواب نمیده :دی
ترجیح میدم تو جمع لامذهبا باشم و عقاید خودمو  داشته باشم، تا تو جمع مذهبیونی که ممکنه روی من به خاطر هر عقایدی یه برچسب ناخوشایند بزنن :))

+چقدر خوبه یه وقتایی با نقاط مشترک ارتباط بین آدما شکل میگیره که انرژی حداقل چند روزمون از اون تامین میشه:)) ^ـ^
پاسخ:
موافقم باهات، اما خیلی وقتا لامذهبا هم باهات بحث میکنن دلیلت چیه که خدا رو قبول داری؟ رو چه حسابی؟ حالا اصن هدفشون شنیدن نیستا، صرفن میخوان بحث کنن و مخالفت خودشونو ابراز کنن!

 +آرههههه، خیلی تصادف خوبی بود! اصن عاشق این تصادفی های اینجوریم!
آدمایی که ذهن خشک و متعصب دارن رو نمیشه تحمل کرد، حالا چه مذهبی باشن چه لامذهب یا بیخدا باشن. چه پان ترک باشن چه پان ایرانی ، چه میهن پرست و چه بیگانه دوست ... 
ولی تجربه من میگه که معمولا گروه لامذهب‌ها تعصب کمتری دارن 
پاسخ:
جز تایید حرفت چیز دیگه ای نمیمونه که بگم :دی
لایک به کامنت یوسف:دی
پاسخ:
یوسففف، با شماست :دی
ممنونم یاس :) 
پاسخ:
یاسسس، ممنونه ازت :دی
پس من بدبرداشت کرده بودم :)
+ در پی حرکتی که تو این چندتا کامنت آخر ایجاد شده : زنده باد لامذهب های بی تعصب :))
پاسخ:
ای بابا، من خیر سرم معتقدم، یکم هم از معتقدها طرفداری کنین :))

زنده باد بی تعصب ها! :دی
زنده باد منطقی‌های بی تعصب کاری به کار کسی ندار‌ها : 
=)))
پاسخ:
مرسی یاسی از حمایتت :)))

اینا فقط آدمو تخریب میکنن =))))
۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۵۱ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
چه خوبه هم صحبت های این مدلی!!!
خدا مهربونه! خدای هرکس شبیه خدای خودشه!
پاسخ:
آره، برکتن اصن!
آخه میگن خدا نسازین برا خودتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی