Halfway to The Stars...

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۰۸ ب.ظ

بدون عنوان- نه

آهای پدر مادرها
چیزهایی که خودتون آرزوشو داشتین ولی دنبالش نرفتین رو توی بچه هاتون جست و جو نکنین،
بچه هاتون حق انتخاب دارن،
نباید برای کار، تحصیل، ازدواجش یا هرچیز دیگه ایشون کس دیگه ای به جز خودشون تصمیم بگیره،
وقتی بچه هاتون این موضوع رو به شما گوشزد کردن ناراحت نشین و فکر نکنین به شما و نظرتون بی توجهی شده،
شما یه بار حق زندگی داشتین،
سعی نکنین حق زندگی بچه تون یا هرکس دیگه ای رو ازش بگیرین،
صلاح زندگی هر آدمی رو خودش بهتر از هرکس دیگه ای میفهمه، چرا؟
چون اولویت ها و چیزهایی که حالش رو خوب میکنن رو خود اون آدم بهتر از بقیه میفهمه.
سعی کنین به سلایق بچه هاتون احترام بذارین،
سعی کنین به چیزی جز افتخار خودتون فکر کنین،
سعی نکنین بچه تون رو دکتر تحویل اجتماع بدین تا بتونین بهش افتخار کنین،
سعی کنین به جای افتخار به یه سری "عنوان" به اینکه بچه نرمالی دارین که کار، زندگی، تفریح و همه چیزش سرجاشه افتخار کنین

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۲
نی لو

نظرات  (۱۰)

واقعا!!!
پاسخ:
:دی
دل همه پره :))
چقدر درست و به جا گفتین...
پاسخ:
درست و به جا خوندین :)
۰۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۴۳ عاصدیغ دیومد
نکته جالب اینه که پدر و مادر هایی که به زور به چیزی (درس و کار مشخصی) سوق داده شدن، به بچه هاشون اجازه می دن که هر مسیری رو برن و اونهایی که در مسیر دلخواه حرکت کردن برعکس...
به نظر من که این نشون دهنده اینه که هر دو روش اشتباهه، به نظر من باید یک حدی فی ما بین این ها رعایت بشه. خودم خیلی وقت ها خوشحال شدم وقتی بابا مامانم مانع بعضی کارهام شدن، شاید اون موقعش نه، ولی الان خیلی خوشحالم.

+ الان عصبانی باش و زمین و زمان رو به فحش ببند. اما تو همین مسیری که گیرکردی برو جلو. اونقدرا هم بد نی.
:)
پاسخ:
ببین راهنمایی با دخالت فرق داره! یه وقت کمک فکری میدی به یه آدم، اونم شرایط داره البته، شرط اصلیش اینه که طرف مشورت دهنده یه سری اطلاعات داشته باشه که تو نداشته باشی، یا از دیدی ببینه که تو نتونی ببینی
مشکل اصلی اینجاست که آدمی که یک دهم تو اطلاعات نداره صرفن بر اساس یه سری شنیده ها میاد بات بحث میکنه "داداچ داری اشتباه میزنی"

وگرنه کمک فکری که خیلی مهمه، مشورت و این چیزا قطعن لازمه، اگه پدر مادری این کار رو نکنه موتاهی کرده

اگه قراره پدر مادر مانع بشن باید من فرزند رو قانع کنن، وگرنه اگه به هر دلیلی اشتباه کرده باشن من فرزند فردا همه کاسه کوزه ها رو سو اونا میشکنم

خودم بعضی وقتا فکرش رو که می کنم می بینم آیا منم می تونم وقتی پدر شدم حسرت های خودم رو نذارم به دوش بچه م تا اون برآورده شون کنه!

اما در این مورد مطمئنم که نه به بچه هام به خاطر موفقیت هاشون افتخار می کنم و نه واسه اشتباهاتشون سرشکسته. همونطور که این احساس رو نسبت به پدر مادر و باقی اطرافیانم نداشتم.

ولی خب هیچ وقت تو اینکه بچه م رو هدایت کنم کوتاهی نمی کنم. و زندگی خودم و تجاربم رو می ذارم جلوش تا خودش درس بگیره از تمام اشتباهاتی که مرتکب شدم.


پاسخ:
آفرین این تعادله!
تجربه در اختیار بذاری، کمک فکری کنی، هدایت کنی اما به جای طرف تصمیم نگیری

به بچه های ما چه ربطی داره ما به آرزوهامون نرسیدیم؟ 
اونا مسئول ناکامی های ما نیستن که!
۰۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۲۷ •✿ آرورا ✿•
یه خانومی رو توی یه برنامه ای اورده بودن، ازش پرسیدن میخوای بچه ت رو چجوری بزرگ کنی. گفت نمیخوام طوری بزرگش کنم که آدم خاصی بشه، میخوام طوری بزرگش کنم که آدم شادی باشه :) من همیشه حسرت این دید رو داشتم در مواجهه با خودم :)
پاسخ:
منم فک میکردم باید حتمن آدم خاصی باشم،

اما خاص بودن بدون احساس رضایت درونی فقط باعث میشه تو دید بقیه خوب باشی!

قطعن دیدگاه های اطرافیان و جامعه بی تاثیر نیست...

نمیدونم چرا پدر مادرا اینجورا:((((((((((
وبلاگت عالیه
یه سر ب وبلاگ منم بزن ممنون
پاسخ:
کاش فقط پدر مادر آدم اینجوری بودن!!!
چشم :)
اینکه تجربشونو در اختیار ما بذارن خوبه ممنون واقعا
ولی گاهی واقعا بی اعتمادیشون مخربه خیلی مخربه
پاسخ:
اوهوم، متاسفانه...

همیشه باید تعادلو نگه داشت
۰۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۰۹ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
اگه بچه هارو مجبور کنند که به آرزوهای نرسیده پدرومادرها برسند، شاید همین بچه ها درآینده پدرومادرهایی بشوند که بچه هاشون رو مجبور کنند توی راهی قدم بگذارند که یه روزی پدرومادراشون نگذاشتند!
پاسخ:
یه سیکل معیوب...
این حرف هممونه! هممموووووووووووووووووون -ـ-
پاسخ:
امیدوارم ماها جور دیگه ای رفتار کنیم
عالی بود این پست :) 
پاسخ:
:)
glad u like it

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی