Halfway to The Stars...

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ب.ظ

Com4t Zone

چندوقتی هست که دارم درمورد comfort zone مطالعه می کنم احتمالن درموردش شنیده باشین

به بیان ساده یه فضای رفتاری هست که فعالیت ها و رفتارهای ما از یه الگویی تبعیت میکنن که میزان استرس و ریسک به حداقل خودش میرسه و یه امنیت فکری رو برای ما تامین میکنه و اون چیزی که باعث میشه ترک کردن این فضا سخت باشه نگرانی واسترس کم و همون امنیت فکریه، اما باید این فضا رو ترک کتیم هر چند وقت یه بار، چرا؟ توضیح میدم...

اول از همه ترک این فضا اثرات خیلی خوبی داره، احتمالن هممون تجربه کردیم درس خوندنای شب امتحان رو و اینکه یاد گیری به شدت بالا میره، من مثلن به شخصه وقتایی که فشار کاری رومه خیلی بازدهی بالاتری دارم نسبت به وقتای لش کردن! دلیل این موضوع اینه که به میزان اپتیممی از استرس هست که کارکرد مغز رو خیلی بالا میبره، اگه ازون حد رد بشه البته اثر معکوس میذاره، رفتن سراغ چیزهای جدید اون استرس رو فراهم میکنه

نکته مهم اینه که قرار نیست این فضا از بین بره، باید مرزهاشو گسترش بدیم، مغز به این فضا نیاز داره اما هرچی که محدوده ش بیشتر باشه اعتماد به نفسمون بالا تر میره، چون اصولن اگه از پس چیزهایی بربیایم که فکرش رو هم نمیکردیم خیلی روی اعتماد به نفس اثر میذاره، با باز کردن فضای کاری مغز علاوه بر یاد گرفتن چیزهای جدید خلاقیت سرکوب شده و خاموش شده دوباره موتورش روشن میشه، پس نه تنها شناختمون بالاتر میره از خودمون و وجه هایی ناشناخته از خودمون رو کشف میکنیم بلکه عملکردمون توی comfort zone مون هم بهتر میشه

من به شخصه چندوقته خیلی روی خودم دارم کار میکنم که از این محدوده بیام بیرون، باید قدم های کوچیک برداشت و نه پرش و جهش که منجر به استرس هایی میشه که خیلی اثرات مخرب داره، از جمله تصمیم هایی که گرفتم اینه که راه بیفتم برم سفر با آدم هایی که لزومن نمیشناسمشون... یه نوع سفر جدید رفتن...

درموردش خواهم نوشت اگه عملی بشه :)

+ بعد از یک سال برگشتن میخوای دوست باشیم؟!!!! با چه رویی اصن این حرفو میزنی؟!!!!! اصن میشه از کسی که باهاش غیر معمولی بودی انتظار دوست معمولی بودن داشته باشی؟! تو برای من دیگه "بهترین دوست" نیستی، تو کسی هستی که منو هل دادی توی سیاهی

++شما دو قلوی پسر دختر دیدین تا حالا که چقدر نازه؟ اصن cute ترین چیزی که در کل زندگیم دیدم

+++از ساعت ۶ تا ۹ تو آشپزخونه بودم درحال درست کردن سمبوسه، الان من لش کننده ترین آدم دنیام! 


موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۸
نی لو

نظرات  (۱۴)

((-:چه جالب بود! تومیتونی قطعأ
اخ اخ سفر:دی
((-:دوقلو دختز پسر خیلی عزیزن 
خسته نباشی نی لو جانم-*
پاسخ:
:)) همه میتونیم :دی
سفر عشقهههههه
خیلی اصن، خیلیییی، بعد جالبیش اینه پسره خیلی صبوره، وایمیسه مامانش به کار دختره برسه (دختره ونگ زیاد میزنه) بعد نوبت این بشه
ممنونم عزیز دلم :***
مطلبت رو دوست داشتم. :)
پاسخ:
نوش جونت :)
۱۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۰:۱۱ پشمآلِ پشمآلو
داشتم فک میکردم مثن پ.ن نهم تا کجا + میذاشتی:دی
پاسخ:
:))))))
از ۲ ۳ تا تجاوز نمیکنه معمولن :دی
سفر خوبه :) 
پاسخ:
بارشو ببند :دی
ممنون بابت مطلب اما من یه سوال دارم :|
سمبوسه 6-9؟ اگر مثلا بخواین فسنجون بزارین کی استارت میزنین کی تموم میشه؟!
پاسخ:
:)
بابا خیلی طول میکشه!!
اول یه دور گوشت ایناشو درست کردم ۱ ساعت واسه اون
بعد سیب زمینی رو جدا سرخ کردم
بعد سمبوسه ها رو پیچیدم این خیلی خودش کار میبره
در نهایت میرسیم به مرحله سرخ کردن :))) که یه ساعتم این طول میکشه!
خسته نباشی دلاور
پاسخ:
با لبخند حاکی از شرم از صحنه خارج می شود... :)
چه چیز جالبی . تا حالا نشنیده بودم راجع بهش . مشتاق شدم بخونم در باره اش ^_^
6تا 9 ساعت سمبوسه؟؟؟ :)) خسته نباشی دلاور خدا قوت قهرمان :))
پاسخ:
آره خیلی جالبه :دی
خیلی خسته شدم :((
در حدی که اصن قصد ندارم دیگه پامو تو آشپزخونه بذارم :دی
سمبوسه بوده یا پروژه منهتن ؟  :))) 
پاسخ:
گزینه دوم محتمل تره :)
۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۱۱ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
نشنیده بودم تا حالا! جالب بود برام!
پاسخ:
:)
تعداد آدمایی که اینجوری میرن دنبال یه مطلب تخصصی و با زبون ساده بازنشرش میکنن , زیاد نیست.
یه جورایی بهش میگن بازنویسی و بازآفرینی.
هر رشته ای اگه قابلیت داشته باشه تعدادی ازین افراد رو تربیت کنه که پل ارتباطی باشن با جامعه بیرون دانشگاهی و عامه ی مردم,سطح علم فراکیرتر میشه
مگه ما علم و دانش بدست میاریم ک چیکارش کنیم؟! جز اینکه سطح زندگی ها رو بالا ببریم؟ جز اینکه با روشن کردن بیشتر مردم,علم بیشتر رشد میکنه...؟
جدای از اینکه گاهی انحصاری استفاده میشه تا اتفاقای دیگه ای بیفته. مثلا مقابله یا دفاع ملی و امثالهم.

حالا با نگرش علمی ک این سالها بدست آوردی و زبان گویا و کف جامعه ای که همیشه داشتی و ازش جدا نشدی, این قابلیتو پیدا کردی ک نه تنها تو رشته خودت که هرچیزی میخونی,اینطوری با جامعه ای ک باهاش درارتباطی(وبلاگی ها) به اشتراک بذاری...
تا باشه ازین دست تفکرات و عملها

نمایشگاه کتاب رفتی امسال؟
پاسخ:
نمایشگاه کتاب رفتم؟ بپرس چند بار :)))
۳ دفعه!!!
آره خیلی خوبه اگه همه مون هرچیزی رو که میخونیم وقتی ارزش دونستن داشته باشه بازنشرش بدیم، وگرنه چس ناله، ناامیدی، غم، شادی، عشق و این چیزا مشترکه بین زندگی هممون، اما چیزهایی که میخونیم نه، واسه همین چندوقته یه کم نوشته هام فضاش عوض شده
کاری نداره بابا، هرچی میخونی احساس میکنی مفیده یه خلاصه بردار ازش بازنشر کن همونو
تو یکی از ویژگی هات اینه که خیلی خوب بلدی از آدما تعریف کنی :)) یه شیوه خاصی داری :دی
تا حالا گفت بهت کسی؟ :دی
فک کنم ب شخصه اون روزا ک پست چس ناله گونه ی "میخوام برم یه جای غریب و دور ک آشنایی نباشه "رو بر همین مبنای ایجاد خلاقیت در بستر باز و ناآشنا گذاشتم و اسم علمی نگرشش رو نمیدونستم!

همیشه نمیشه این اتفاق بیفته.
جای جدید,فضای جدید,آدمای جدید, از دادن یه سری موقعیتا و آدما رو در پی داره.
یا اجبار قوانینی ک دوره مون کردن
باس انقدر فشار زیاد باشه ک توانایی پاره کردن این بندها بدست بیاد و رها شد و سفر کرد و دور شد و تجربه مند,برگشت☺
پاسخ:
نه حالا لزومن بکنی بری، مثلن مسافرت، یه سری زنگ تفریحای کوچیک که ببری بری یه کم نفس تازه کنی
سخت نیست، باید بخوای...
:)
۲۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۲۹ هاگورا ساواچی
به گمونم (بر اساس تجربه می گم) توی فضای مجازی هم موثر هست این منطقه امن، هر چند که کاملا مشابه دنیای واقعیش نیست... اجازه، می شه در این مورد بیشتر توضیح بدید استاد.

پاسخ:
آره قطعن همه جا همراهمون هست :دی
بله بله حتمن :)
چقدر مثال های خوبی آوردی و چقدر خوب توضیح دادی. دلم می خواد شاگردت بشم!

خیلی موضوع خوبیه. قطعا بازم درموردش حرف بزن.

برا منم سمبوسه درست کردن فرآیند طولانی ایه.
پاسخ:
:)))))
استعداد دارم استاد بشم پس :دی
چشم حتمن
ااا آشپزی بلدی؟ ایول :دی
آره کاش استادنماهایی که باهاشون سر و کار دارم یه خورده هنر تدریس تو رو داشتن.

نه بابا آشپزی بلد نیستم! به عنوان وردست منظورم بود :))))
پاسخ:
:))) دیر کشف شدم پس :دی

خسته نباشی! :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی