Halfway to The Stars...

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۱ ب.ظ

13 reasons why

سریال 13 reasons why رو دارم میبینم و اگه بشه در یک کلمه خلاصه ش کرد باید گفت فوق العاده است، البته باید بگم بر اساس رمانی ساخته شده با همین اسم. زندگی دختری رو روایت میکنه که خودکشی میکنه و ۱۳ دلیل برای این کار داشته. یک مصاحبه از عوامل فیلم هست که درمورد ساخت این سریال صحبت میکنن، یکی از دلایل ساختن این سریال به خاطر اهمیت مسئله خودکشیه، دومین دلیل مرگ نوجوان ها در امریکا (اولیش تصادفات و سوانحه). عوامل فیلم، چندین تا روان شناس و روان پزشک دور هم جمع میکنن و خواننده ای مثل selena gomez هم به خاطر حمایت از ساخت این فیلم میره جزو تهیه کننده ها. نتیجه ش میشه تنها سریالی که من دو بار دیدمش. بخش های خاکستری آدما رو خیلی قشنگ نشون میده، اثرات سکوت های بی جا، رودربایستی های مخرب و تنهایی رو به طور خیلی ملموسی نشون میده. تک تک صحنه های این فیلم فکر شده س، برای مثال درمورد نشون دادن صحنه خودکشی فکر شده که آیا اصن این سکانس رو فیلم برداری کنن؟ به چه دلیل بذارنش؟ چجوری نشونش بدن؟

حالا همه این بحث ها یک طرف، من میخوام حالتی رو تصور کنم که این فیلم قرار بود توی ایران ساخته بشه، استغفرالله که جوان های ما چنین مشکلاتی مثل غرب زده های بدبخت ندارن ولی حالا اگه قرار بود فیلمی با مضمون خودکشی نوجوان ها بسازیم این فیلم دو تا شخصیت اصلی داشت، احتمالن اولی یک فاطمه-زهرا-مطهره-طیبه... نامی بود که شخصیت سفید داستان بود که دختر چادری درسخونی بود، به پسرها اجازه نمیداد وارد زندگیش بشن، درسخون بود، با مامان بابا رابطه خیلی خوبی داشت و دختر حرف گوش کنی بود، تهش میره دانشگاه و با یه آدم خیلی خوب مورد تایید مامان بابا ازدواج میکنه و خوشبخت میشه، شخصیت دوم که همون شخصیت سیاه داستانه احتمالن یه پارمیدا-ملیکا-آرمیتا... نامی بود که درس رو میذاره کنار به خاطر عشق و عاشقی های دبیرستانی، وضعیت زندگی پدر مادرش درست نیست شاید باباش معتادی چیزی باشه، در نهایت بهش تجاور میشه و خودکشی میکنه!

احتمالن این فیلم نه بیننده خاصی رو جذب میکنه و نه اثر خاصی میذاره روی اون قشر مخاطب، چون واقعیت جامعه نیست، واقعیت‌ (اکثریت) جامعه آدم های خاکستری هستن که لزومن آدم های بدی نیستند، آدم هایی هستن که بیجا سکوت میکنن، بیجا حرف میزنن، بیجا کارهایی میکنن که نتایج مخرب به بار میاره...


موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۳
نی لو

نظرات  (۱۲)

۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۲۶ •✿ آرورا ✿•
این سریالایی که معرفی می کنید رو خیلی دوس دارم ببینم. ولی چون معتاد میشم به سریال دلم نمیخواد ببینم :( وقتی سریال می بینم احساس شکست میکنم
پاسخ:
میفهمم چی میگی کاملن، آدم حدش ولی دست خودشه دیگه، نه؟
مثلن سریال های مثل friends, bigbang و اینا که ده تا فصلن آره کاملن اعتیاد آورن 
این سریاله کلن یک فصلش اومده و سیزده قسمت داره، فصل دومی هم توی راهه اما همون فصل اول به نظر من که ۱۰۰٪ کامله، 
۱۳ قسمت به نظرم اعتیاد نمیاره، ارزش دیدن داره :)
۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۳۴ •✿ آرورا ✿•
اره قانع شدم :دی
رفتم که دانلود کنم
پاسخ:
ایشالله که دوست داشته باشی :)))
آخ آخ...
چقد پیشنهاد فیلم و سریال...
هنوز لالا لندی ک قبلا معرفی شدو دانلود کردما ولی نرسیدم ببینم....
پاسخ:
کم کاری میکنیااا
قبول نیست 
آفرین دقیقا همینیه که توصیف کردی!
به "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" اشاره می کند و در افق محو می شود:))))
پاسخ:
:)))))
نشون میده توام مثل من زیاد حرص فیلم ایرانی میخوری
:دی
سریال رو که ندیدم، ولی با حرفا و توضیحاتت خیلی موافقم :) 
باید دیدنی باشه ... فرصتی پیش بیاد می بینمش. 
پاسخ:
فک کنم دوباره موتور ریاضیت روشن شده :)
آره وقت داشتی ارزش دیدن داره
یک فصل اومده! پس راحت تر می رم سراغش و حتما می بینمش!

در مورد وضع تو ایران هم راست گفتی. جالبه باقی قسمتای مملکتمون هم به همین مسخرگیه.
یکیش همین انتخابات...
پاسخ:
آره ببین :)
اصن در مورد انتخابات حرف نزنیم بهتره، انتخابات نه، مسخره بازی :|
آره دوباره روشن شده :)) 
پاسخ:
آفرییین :)
ایشالله که خاموش نشه دیگه :دی
سریال بلاگر پسندی بود :))
پاسخ:
خیییییلی :))

تغییرات :))  هدر قشنگی هس :) 
پاسخ:
خودم قبلیو بیشتر دوست داشتم اما یه گندی زدم کلن قالبه پرید

هرچی سرچ کردم اون عکس هدرو پیدا نکردم دیگه به همین رضایت دادم :(
حتما میبینم ولی باید تا اول خرداد صبر کنم نت ندارم:))
پاسخ:
ا حجمو زدی ترکوندی؟؟؟
:)) چه تفاهمی :دی
آره اون قبلی قشنگتر بود :)  من ذخیره ش کرده بودم :) 

http://s9.picofile.com/file/8294291000/7MSbZc.jpg
پاسخ:
وایییی کلی ممنون :))
نجاتم دادی :دی
قابل نداشت :دی 
پاسخ:
^ــ^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی